Alla inlägg den 14 december 2009

Av Sofia - 14 december 2009 19:14

Det är ju enormt länge sedan jag skrev ett inlägg här märker jag. Kan bero på att jag har haft väldigt mycket att göra den senaste tiden. Befinner mig i Göteborg och fixar inför den långa resan västerut som kommer att ske på onsdag. Vi tvättar, införskaffar saker som kan vara bra att ha med sig, imorgon ska här packas. Hoppas att jag inte glömmer alltför många viktiga saker. I torsdag var jag och mamma på shoppingtur, jag fick 1000 kronor av farmor att handla julklappar till mig själv för så jag passade på att köpa två lyxiga påslakansätt från Almedahls till mig själv. Det var utförsälning så jag fick dem för halva priset. Sen var vi i Kungsbacka på Freeport där jag köpte en ljusstake i form av en snögubbe och ett väldigt vackert fat som jag ska ha som fruktfat i framtiden. Det blev även glöggskedar och nya glöggmuggar, de förra jag köpte var fina men totalt värdelösa då de blev kokheta på utsidan. I fredags var jag på fotvård, en för tidig julklapp från föräldrarna och sedan åkte vi på besök till mammas väninna Britt och därefter åkte vi gemensamt för att besöka hennes sons nya lägenhet. Den var väldigt fin och inredningsintresserad som jag är kom jag med en massa bra tips. Iallafall om jag får säga det själv.


Senare på kvällen hämtade jag Andreas vid bussen och han har varit här över hela helgen. Han åkte hem idag och nu kommer det att dröja lite mer än tre veckor innan vi kan ses igen. Det kommer att bli plågsamt att vara utan honom så lång tid. Vi har kramats en massa, sett på tv, ätit Göteborgs bästa sushi på Kobe samt besökt jul på Liseberg. Det var väldigt fint och hur mycket att titta på som helst.


Nu väntar jag på att maten skall bli klar för jag är hungrig och sedan ska jag göra lite skolarbete är tanken. Om jag orkar det vill säga. Måste ändå göra det innan jag åker så med energi ska det nog gå bra.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards