Alla inlägg under september 2008

Av Sofia - 12 september 2008 22:01

Hem. Jag ska få åka hem nästa vecka. Slipper jag sitta ensam i en vecka och skriva uppsats, det kan jag lika gärna göra hos föräldrarna. Imorgon ska jag åka till Söderköping över dagen och titta på deras medeltidsdagar. Hoppas bara att vädret är någorlunda bra.

Av Sofia - 12 september 2008 17:21

Badrummet är städat och fint. Maten är inköpt till kvällens middag. Det serveras fläskfilé med balsam och salviasås med färsk pasta. Till efterrätt blir det glass med varm chokladsås. Men innan jag börjar laga mat ska jag dammsuga.

Av Sofia - 12 september 2008 13:58

en sådan här i jul. I svart, vitt eller guld spelar ingen större roll. Den är lika vacker ändå. Undra om den kommer att säljas till julen även om det är 2001 års  julmobil, den fanns i svart i julas iaf. Kommer självklart från Georg Jensen.

Av Sofia - 12 september 2008 12:51

Idag är det en mindre bra dag enligt mig. Jag har vaknat med huvudvärk (blev således ingen skola idag). Har en liten vagel i ögat och ett blåmärke i pannan. Dessutom har jag haft strömavbrott och hemmet ser ut som ett bombnedslag trots att jag städade igår. Men andra ord är det dags att ta tag i städningen nu. Ska bara ringa och ynka mig för mamma ett liten stund först.

Av Sofia - 11 september 2008 21:22

Den har var riktigt snygg. Och som vanligt alldeles för dyr för mig. Finns en massa nya vackra saker på Dansk Design. Gissa märke? Georg Jensen såklart, vad annars...

Av Sofia - 11 september 2008 14:27

Nu har jag ätit lunch och tagit det lite lugnt ett tag. Så med andra ord är det hög tid jag tar mig till affären och handlar lite mat. Det ekar ganska tomt i frysen och kylskåpet nämligen.

Av Sofia - 10 september 2008 22:59

Eftersom min bok är utläst är den stora frågan vilken jag ska börja läsa nu. Har två som ligger hemma men just nu lockar det mer att läsa Knasen innan jag somnar. Eller något annat lika lättläst.

Av Sofia - 10 september 2008 18:05

Idag kom min Furminator och jag har invigt den på både Saga och Marie. Den verkar vara väldig lovande och bra. För er som undrar är Furminator en borste som ska ta bort lösa hår på katter och hundar. Håren lossnar i mängder och jag såg efteråt ut som en pläsboll. Höll dock inte på särskilt länge eftersom jag försöker vänja dig vid borstningen. Så här stor blev högen med hår idag.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards