Direktlänk till inlägg 2 september 2012

Ett vanligt inlägg

Av Sofia - 2 september 2012 19:36

Äntligen kommer här ett vanligt inlägg där jag skriver om vad jag gör och inte bara lägger upp en massa bilder. Men det går så mycket snabbare att lägga upp bilder så därför blir det oftast så. Men ni kanske även är nyfikna på vad jag gör på dagarna. Jag jobbar i vanlig ordning, sitter och skriver på min miljöutredning och så har jag en del möten och intervjuer med berörda personer. I fredags morse när jag kom till kommunhuset så fick vi inte gå upp på plan 1 där jag sitter för det hade varit inbrott kvällen innan. Så vi satt kvar på bottenplan och väntade på att polisens tekniker skulle komma. Fast vid åttatiden så åkte jag, Camilla och Isabell hem till Isabell och åt frukost. Samt träffade hennes man och deras lille Emil, en son på nio månader. Söt unge som gillade att dra i halsband. Han fick låna min klocka att leka med istället. Klockan tio åkte vi tillbaka för då skulle cafeterian vara öppen och eftersom man går förbi mitt rum på vägen dit tänkte jag ta mig en koll på hur det såg ut där. Inte alltför bra kan jag säga. Min dörr var uppbruten och min dator borta. Dessutom fick vi inte gå in i rummen än. Vid elvatiden hävdes avstängningarna och jag kunde gå in och hämta mitt block. Sen cyklade jag hem i hällande ösregn och jobbade hemifrån på min dator resten av dagen.


Andreas kom vid niotiden på kvällen så jag tog en promenad till stationen för att möta honom. Det regnade då också. På lördagen var det trädgårdsdagen  här i Enköping så vi cyklade in för att titta lite. Fanns mycket att se, tyvärr så regnade det. Vi träffade min tappra kollegor som trotsade regnet och för att göra dem glada gick vi deras tipspromenad. Tittade runt lite till, och sedan gick vi upp mot stan för att äta något. Då hade det nästan slutat regna så vi passade på att stanna i drömparken för att ta lite kort. Några av dem kan ses i det förra inlägget. Vi åt en sallad och sedan handlade vi lite goda ostar på Elisabets ost och så middagsmat på Coop innan vi cyklade hem. Då hade det slutat regna och en timme senare sken solen. Synd för då var trädgårdsdagen slut. Vi ägnade kvällen åt mitt fotoprojekt, läxan jag har i min fotokurs och läsa.


Idag har vi mest slappat, läst och sovit länge. Och vid fyratiden lämnade jag av Andreas på stationen och sedan dess har jag sorterat tvätt, diskat, röjt lite och pratat med mamma. Och nu ska jag nog äta lite och kanske läsa lite till.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 11 maj 2014 16:35

I onsdags fyllde min älskade Andreas år, hela 28 år gammal blev han. Andreas föräldrar kom och hämtade mig på stationen och sedan åkte vi hem till vår lägenhet och åt hämtmat från Indra. Det är så gott med indisk mat. Egentligen hade jag planerat att...

Av Sofia - 2 maj 2014 17:12

Igår ringde Anna och frågade om jag ville följa med på hantverksmässa till Sturefors, Linköping. Och eftersom jag både hade hunnit duscha, klä på mig och inte hade något inplanerat för dagen följde med. Hon hade med sig sina två barn. Vi åkte till St...

Av Sofia - 16 april 2014 10:14

Nu har jag ju inte skrivit på ett tag. Men det händer så mycket på dagarna att jag inte hinner med. Nu är jag i Norrköping för imorgon bär det av till Göteborg. Tidigt ska jag och katterna ta tåget. Idag ska jag jobba hemifrån, jag har en del inläsni...

Av Sofia - 1 april 2014 21:23

Just nu är jag för trött och seg för att skriva ett längre inlägg så ni får hålla till godo med bilder från helgens Earth Hour på Stora torget i Enköping.                          ...

Av Sofia - 26 mars 2014 20:45

Jag har nästan hela mitt liv, eller i alla fall i många tyckt mycket om glas. Och då menar jag inte vanliga drickglas utan vackra glasprodukter från de svenska glasbruken i första hand. De få som nu är kvar. När jag var 11 år var jag i Växjö på Orref...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards