Alla inlägg den 18 september 2012

Av Sofia - 18 september 2012 21:26

Jag brukar inte skriva särskilt privata inlägg här på min blogg men nu kommer det ett. Eftersom som det nu är offentligt att vi gifter oss nästa sommar så ska jag försöka komma i form tills dess. Eller iallafall gå ner några kilon. Motionen går ganska bra då jag cyklar 6 km om dagen. Men det där med sockerberoendet är hemskt. Jag har provat att dra ner på socker och numera äter jag lchf, jag är inne på min fjärde vecka. Men idag så jag är jag så sockersugen att jag inte vet vad jag ska ta vägen. Varför vissa dagar är värre än andra vet jag inte, jag har inte slarvat med maten och ätit några kolhyderater. Jag var och handlade på Coop på hemvägen och hade lätt kunnat köpa ett sexpack Snickers på extrapris och trycka i mig. Men det gjorde jag inte. Pluspoäng till mig där. Mitt syfte med detta inlägg är inte att jag ska få sympati utan att jag har gjort min kamp mot mitt sockerberoende offenligt och därmed ska det visst vara svårare att ramla tillbaka in i beroendet. Pluspoängen med att jag har bytt bort kolhyderaterna är minkad huvudvärk, ingen halsbränna och att jag kommer i jeans som är två storlekar mindre än vad jag gjorde i augusti.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards