Alla inlägg under september 2010

Av Sofia - 5 september 2010 17:34

Nu skall jag försöka skriva ikapp lite här, vi får se hur långt jag hinner. Idag är det söndag och det är ganska lugnt här hemma. Jag har packat och bokat tågbiljett inför morgondagen. Jag och Andreas har idag förtidsröstat (vi var ute i god tid), tagit en promenad inne i stan i väntan på bussen, åkt till Ingelsta för att köpa ny kattsand och bestämt oss för att äta amerikansk mat till midddag. Först gick vi till Confetti där vi köpte påsar med lukta gott. Våra kläder luktar lite konstigt ibland trots att de är rena så vi köpte luktpåsar att ha i garderoben. Sen skulle vi köpa kyckling till middag men när vi kom in på Ica Maxi så hade de extrapris på tunna revben så vi bestämde oss för att laga sådana istället. Och så blev vi tvungna att införskaffa lite saker till, såsom cole-slow och en grillsås att pensla på. Andreas hittade cherry-coke så det ville han köpa två burkar av för att prova. Så nu puttrar revbenen i två kastruller, vi kokar dem först för att få dem extra möra.

  

 Sen gick vi över till Djurmagazinet för att köpa kattsand, jag har alltid haft Eldorados kattsand men nu har den bytt formula och är därmed superdålig. Det luktar väldigt mycket kattoa av den och det är inte gott. Så nu skall vi prova Ever Clean Cedar istället, som skall lukta cederträ. Marie gillade den iallafall. Dock är det viss prisskillnad, 5 kg Eldorado för 25 eller 10 kg Ever Clean för 199. Fast den skall visst vara mycket drygare. Nu har vi roat oss med att städa lite, rensat avloppet till badkaret och läst i varsin bok.

Av Sofia - 3 september 2010 21:00

I onsdags morse bar det av till Stockholm för där jobbar jag numera. Jag har nämligen fått sex månaders anställningen på Staben för kvalitet och miljö på WSP. Jag skall arbeta med innehållet i deras nya verksamhetssystem. Resan upp gick bra tills jag kom till Södertälje för där fick vi besked om att ett tåg hade rivit ner en kontaktledning och att vi inte kom någon stans. Efter om och men kom vi iväg men jag kom två timmar sent. Tur att jag har en förstående chef, fanns ju iofs inte så mycket jag kunde göra år det. Jag sitter på deras kontor precis vid Globen så jag fick åka tunnelbana dit. Eftersom jag behöver vara i Stockholm under veckorna så bor jag hemma hos mammas kusin som bor på Söder. Dit det går bussar från jobbet, himla smidigt. I framtiden, när jag har kommit in mer i projeket, skall jag kunna sitta på kontoret i Norrköping och jobba. Onsdagen och torsdagen har jag ägnat åt att försöka komma in i arbetet, läsa 83 rutiner och sitta i möte. Idag har jag jobbat hemifrån, det var ovant, och nu är jag så trött så trött.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards