Alla inlägg under april 2009

Av Sofia - 12 april 2009 15:10

allesammans. Jag vet att jag är en dag försent ute men det är bättre det än ingen påskhälsning alls. Snart dags för mig att åka och jobba igen, tur nog bara fyra timmar den här gången.

Av Sofia - 10 april 2009 13:29

Nu är det påsk och solen skiner från en klarblå himmel. Mamma och jag har precis tagit en promenad nere vid havet. Det blåste en hel del men det var skönt ändå. Vi var inte precis ensamma  om att gå där men det gjorde inget. Snart dags för lite mat innan jag ska bege mig till jobbet för att jobba kväll. Hoppas det är lugnare där idag än vad det var igår.

Av Sofia - 8 april 2009 09:30

Idag ska jag jobba första dagen sedan julafton. Det kommer att kännas ganska konstigt tror jag. Dessutom ska jag jobba lång dag idag, 11-20. Kommer att kännas som många timmar när jag kommer hem. Har på morgonen roat mig med att skriva en dugga i miljöekonomi och nu ska jag packa lite saker innan jobbet. Tyvärr blev jag ganska trött nu men det går förhoppningvis över ganska snart.

Av Sofia - 6 april 2009 21:43

Nu är jag hemma i Göteborg hos föräldrarna. Det är skönt fast det var väldigt krånligt att ta sig hit idag. Fick först vänta 30 min på stationen i Norrköping på ett försenat tåg och sedan 2 timmar i Katrineholm eftersom anslutande tåg till Göteborg hade hunnit avgå. Så jag kom hem 15.17 istället för 13.17 Tur att det finns mobiler. Som plåster på såren fick jag dock en resecheck på 420 kronor vilket kändes bra eftersom resan kostade 402 kronor. Och så behövde jag inte betala något för att jag åkte med nästa tåg till Göteborg. Har suttit lite på föräldrarnas inglasade balkong idag, det var skönt. Pappa ska dessutom näta in delar av balkongen så att katterna också kan vara där ute om de vill.

Av Sofia - 6 april 2009 09:12

Snart dags att plocka ner katterna i sina transportburar och knata iväg till spårvagnen. Blir den istället för bussen eftersom det brukar vara sjukt trångt på bussen så här dags. Idag bär det alltså av till Göteborg. Ska bli skönt att komma hem igen även om det inte är så länge sedan jag var hemma. Kommer nog vara ganska mycket folk på tåget idag eftersom det är påsklovsvecka.

Av Sofia - 5 april 2009 21:18

Till mina älskde föräldrar som idag firar pärlbröllop, det vill säga de hade varit gifta i 30 år. Hoppas att ni får lika många lyckliga år framför er önska Sofia och Tussarna

Av Sofia - 3 april 2009 10:12

Idag känns det som en ganska bra dag. Jag vaknade utvilad och har fått lite gjort på morgonen. Innan jag gör något annat måste jag dammsuga ser jag. Det är väldigt dammigt här och Saga brukar äta damm.

Av Sofia - 2 april 2009 14:27

På en parfym är jag idag. Fick ett parfymprov i brevlådan som jag fick för mig att testa på mig själv. Tyvärr luktade det inte särskilt gott så nu luktar jag hemsk parfym. Mindre bra idé måste jag säga. Har hunnit med en sväng på stan i det vackra vädret idag. Cervera hade tyvärr hunnit stänga igen men jag fick köpt lite saker på Apoteket samt några saker på Ica. Hittade äntligen en sesamolja, jag tror jag har letat i fem affärer efter en sådan. Idag ska jag laga riktigt god middag. Kyckling med fetaost, ruccola och balsamdressing. Det är riktigt varmt ute och jag har ett av fönstren öppna, vårkänslor i kroppen får man då. Oh, förresten har "min" dator kommit idag så jag ska traska till Posten sen och hämta ut den.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards