Alla inlägg under april 2009

Av Sofia - 22 april 2009 08:35

Nåja, nästan iallafall. Vaknade vid sju idag av att det stod en lastbil på tomgång utanför mitt fönster så det kändes ganska onödigt att somna om då. Lite skönt att vara uppe tidigt eftersom det känns som man får mer gjort då. Å andra sidan lär jag somna mitt på dagen en stund säkert. I vanlig ordning blir det studier idag och sedan ska jag traska till LiU för att hämta en bok. Borde handla lite mat dessutom och annat roligt. Med andra ord en ganska vanlig onsdag. Nu är det dags för frukost tycker jag.

Av Sofia - 21 april 2009 17:11

Idag är det tisdag, trodde faktiskt att det var onsdag när jag vaknade imorse. Kan inte komma på om jag blev glad eller ledsen när jag kom fram till att det bara var tisdag. Dagen har i vanlig ordning ägnats åt studier och nu har jag ganska slut på energi faktiskt. Har även roat mig med att försöka byta lampa i mitt vitrinskåp vilket inte alls gick bra. Jag får inte loss den gamla lampan och bruksanvisningen är nog slängd för länge sedan. Man kanske borde roa sig med att deklarera om jag bara kan hitta min gamla kalender. Eller så slänger jag mig i soffan istället och ser på tv ett tag. Det sista lät mer lockande.

Av Sofia - 20 april 2009 09:14

Ibland händer det konstiga saker när man läser andras bloggar. Jag läste just Millas blogg vilket alltid är trevligt men just nu var det mer reklamen som var rolig. Det var reklam för TL-klubben, en bokklubb. Jag kommer ihåg att jag hade en massa TL-böcker när jag gick i mellanstadiet och att vissa av dem var ganska bra. Fast jag trodde inte alls att bokklubben eller böckerna fortfarande existerade. Det blev en mysig start längs minnenas väg på måndagsmorgonen. Nu ska jag äta frukost och sedan ägna mig åt studier i vanlig ordning.

Av Sofia - 19 april 2009 13:23

Vad jag har blivit dålig på att skriva här nu för tiden. Kanske ska bli ändrig på det nu. Idag är det söndag och jag ska ägna dagen åt studier och lite annat. Tyvärr är det repris på de avsnitt av Project Runway som jag har missat så jag vill väldigt gärna se dem. Även om det är söndag idag så borde jag göra lite nytta faktiskt. Igår gjorde jag inte så mycket. Vilket negativt inlägg detta blev, det är lika bra att sluta skriva nu.

Av Sofia - 17 april 2009 12:32

Det måste vara en stor begravning i kyrkan här idag. Klockorna har ringt i närmare en kvart nu och det strömmar folk från församlingshemmet till kyrkogården, det måste vara närmare 100 personer. Polisen är också på plats. Undra vem det är som begravs. Jag brukar gilla kyrkoklockor men nu börjar det faktiskt bli lite störande.

Av Sofia - 17 april 2009 11:58

Dagens födelsedagsbarn är Saga Orponsson som idag fyller hela 2 år. Grattis grattis önskar matte och Marie.

Av Sofia - 16 april 2009 18:14

Tillbaka i Norrköping igen. Den här gången gick det väldigt bra att åka tåg och så hade jag riktig tur med bussen eftersom jag bara behövde vänta en minut på den. Nu har jag packat upp det mesta och handlat lite förnödenheter. Funderar på att fixa mig lite mat och sedan gräva ner mig i studier ikväll. Fick läst lite på tåget innan jag somnade. Det var ett halvt zoo i vagnen den här gången. Tre katter, en jack russel, en liten annan hund och två rottweilers. Den minsta hunden tokskällde på de två stora rottweilersarna. Inte särskilt väl medveten om sin storlek.

Av Sofia - 13 april 2009 11:51

Idag är det min första ledig dag på länge. Inget jobb och inga studier idag är tanken. Jag ska bara njuta av att leva. Vädret är fint så det blir nog en promenad samt lite tid på balkongen. Pappa har varit snäll och nätat in delar av balkongen så katterna kan vara där ute med mig. Roligt tycker de eftersom det finns mycket att titta på. Ikväll ska jag och mamma gå på bio eftersom hon är gräsänkling. Pappa är i Wien några timmar innan han far vidare till Bukarest. Åh ledig dag, så skönt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards