Alla inlägg under mars 2009

Av Sofia - 14 mars 2009 16:40

Fönstren är putsade och det börjar se ut som ett hem här igen. Men nu har luften totalt gått ur mig. Kan bero på att jag i vanlig ordning på helgerna glömde att äta lunch och är numera ganska hungrig. Funderar på att stoppa i mig lite mat så återvänder säkert energin igen.

Av Sofia - 14 mars 2009 12:32

Idag är det meningen att jag ska tvätta fönstren även om det inte alls känns lockande. Men det är lika bra att göra det innan jag skjuter på det ännu mera. Ska först plocka bort blommorna och allt annat som står i vägen. Och slänga ut katterna.

Av Sofia - 13 mars 2009 10:47

En väldigt snygg kruka som ska passa särskilt bra till orkidéer enligt beskrivningen. Skulle säkert göra sig utmärkt i mitt fönster. Nackdelen är att den kostar 829 kr per styck och jag skulle behöva fem stycken. Det vill jag inte lägga pengarna på, så jag nöjer mig med mina vita krukor istället.

Av Sofia - 13 mars 2009 10:43

Idag är det en otursdag igen om man ska tro almenackan. Än så länge har jag klarat mig ganska bra. Har lite ont i ryggen idag så jag ska försöka minimera tiden vid datorn. Blir nog en tur till stan och sedan baka bröd istället. Samt dammsuga för katterna har stökat till det. Ska hinna se Top Design också, enligt trailern ska de inreda med saker från Ikea. Det såg så ut iallafall, en massa svordomar över att behöva montera ihop möblerna själva.

Av Sofia - 12 mars 2009 22:59

Efter en kväll av studier hägrar nu sängen och sömnen. Det ska bli skönt att sova inatt igen.

Av Sofia - 12 mars 2009 14:24

När jag kom hem från affären låg det ett vykort från mamma och pappa innanför dörren. Jag har visst namnsdag idag, det är Victoria. Det var jobbigt att handla och nu är jag ganska trött. De bygger om affären så det var väldigt trångt och svårt att hitta något. Men nu har jag nog så jag klarar mig ett tag framöver. Ska slänga mig på sängen några minuter innan jag tar tag i studierna igen.

Av Sofia - 12 mars 2009 11:11

Idag blev det frukost på sängen. Tyvärr var det inte jag som fick frukost på sängen utan katterna. Så kan det gå när man ställer ifrån sig matskålen för att hämta något. Här hemma är det lite ont om allting i kyl och frys så snart blir det en promenad till Hageby för att fylla på förråden. Ska bli lite studier idag också är det tänkt. Helgen ska jag ägna åt att putsa fönster och baka kanelbullar och lefsor. Får nog bli en halv sats tänker jag.

Av Sofia - 11 mars 2009 18:33

Nu är en inlämningsuppgift klar och inskickad. Det känns skönt och idag har det flutit på. Undra hur länge det håller i sig. Tyvärr ekar det ganska tomt i mitt kylskåp så imorgon blir det en tur till Willys för att handla.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards