Alla inlägg under mars 2009

Av Sofia - 25 mars 2009 15:33

Idag skiner solen ute men vad hjälper det när jag måste vara inne och kurera förkylning. Har dock tagit en tur till affären och handlat lite mat så att jag klarar mig några dagar. Lite skoluppgifter har jag också hunnit med idag och nu ska jag mest ta det lugnt. Iallafall ett litet tag till.

Av Sofia - 23 mars 2009 17:27

Bläväder. Det vräker ner snö ute. Vad hände med våren och solen? Tur att jag har handlat och sådant så jag slipper bli insnöad. Idag har det gått trögt med skolarbetet, tror jag börjar bli förkyld. Har iallafall fått lite gjort och imorgon blir det mer. Får se till att sova ordentligt inatt bara. Nu ska jag nog ta och roa mig med att skålla tomater till dagens pastasås.

Av Sofia - 23 mars 2009 09:20

Idag har jag nästan varit uppe med tuppen. Satte klockan redan vid sju eftersom jag har en del saker att göra idag. Dessutom tänkte jag försöka få lite ordning på mitt dygn igen. Men jag var trött däremot när jag vaknade. Men efter lite mys med Saga och frukost känner jag mig ganska pigg. Nu tänkte jag ta tag i dammsugandet och sedan blir det skolarbete för hela slanten. Hurra.

Av Sofia - 21 mars 2009 07:45

att ens dag inte kommer att bli bra när man på morgonen får ett persiennsnöre i handen. Skulle dra upp stora persiennen som har tre snören, två gick av i handen på mig och nu har jag bara ett tunt kvar. De är helt sönderslitna så pappa, kom och trä om min persienn. Sitter här och äter frukost för idag ska jag till Uppsala och Annika. Roligt att ses igen och så får jag ju träffa Morris för första gången.

Av Sofia - 20 mars 2009 10:56

Dagens plan är att försöka få lite ordning här hemma. Det ser ganska stökigt ut vilket inte är bra. Nåja, lika bra att sätta fart med dammsugaren. Dum idé tycker dock Marie som är livrädd för det lilla blåa monstret.

Av Sofia - 19 mars 2009 19:21

Nu är tvätten hämtad och det mesta av den är vikt. Som alltid är inte allt torrt så det hänger tvätt överallt. Nu ska jag stryka lite tvätt och sedan äta middag tror jag.

Av Sofia - 19 mars 2009 09:22

Idag ska här stortvättas, det är behövligt. Jag har ganska få rena kläder hemma. Tvätten är nu sorterad och jag tror inte att det ligger alltför många katter i tvättpåsarna. Bäst att kolla innan jag går till tvättstugan. Nu är det dags för frukost säger min mage.

Av Sofia - 18 mars 2009 21:10

Mina katter har de skönaste sovstilarna i den här stan. Jag tycker alltid det ser så skönt ut när de sover. Saga har nog mer udda ställningar än Marie, på mittenbilden har hon kudden på huvudet.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards