Alla inlägg den 20 maj 2008

Av Sofia - 20 maj 2008 21:55

Du är en sommarmänniska

Du gillar att vara vid havet. Vädret spelar ingen roll för dig, du badar ändå! Du föredrar kalla och enkla maträtter, som svalkar lite lagom mycket när solen ligger på. Och vem vill stå inne och laga mat när solen skiner? Vintern är för dig en ständig plåga, med tjocka kläder och blöt, kall snö.

Dagens test från Graffiti. Det avslöjade inget som jag inte redan visste men det stämmer så väl in på mig.

Av Sofia - 20 maj 2008 21:39

De ringde från jobbet idag och gav mig schemat för de två första veckorna. Än så länge ser det lovande ut. Ledig på midsommarafton men jobbar på midsommardagen. Börjar 12 då vilket är bättre än förra året då jag började 10. Några få tidiga morgonar men de är på helgen så då är det lugnt, mycket pengar blir det. Och så många kvällar vilket är vad jag vill ha. Får bara hoppas att resten av dagarna är lika bra.

Av Sofia - 20 maj 2008 18:54

Jag ska akta mig för att surfa in på Cdon. Idag hamnad jag där och fastnade i kategorin för två dvd-filmer för 99 kronor. Det slutade med att jag köpte fem filmer, med slutsumman 250 kronor. Inte så farligt dyrt ändå. Filmerna som beställdes var:

  • Den utvalde
  • Döda poeters sällskap
  • Under ytan
  • Sleepy Hollow
  • A history of violence
Av Sofia - 20 maj 2008 17:54

för dagen med uppsatskrivandet. Tyvärr är inte hela uppsatsen klar och handledaren kommer nog inte att få en komplett uppsats på torsdag men vi borde hinna klart tills seminariet. Det hela beror på hur bra det går att skriva resten av veckan. Jag borde dammsuga men just nu är jag för trött för det. Får bli en liten paus och sedan sätta fart igen.

Av Sofia - 20 maj 2008 08:23

Idag blir det ännu en dag med uppsatsskrivande och försök till att få ihop en diskussion. Men först ska jag äta frukost.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards