Alla inlägg under november 2008

Av Sofia - 9 november 2008 14:03

Idag när jag verkligen känner för att ta en promenad i skogen vräker regnet ner och det blåser. Med andra ord får jag hålla mig inne idag. Har iaf cyklat lite så någon form av motion har det blivit. Vilket jag nu ska motverka med att äta några chokladplättar som blev över från gårdagens matlagning.

Av Sofia - 6 november 2008 12:48

Ibland lönar sig det att städa. Iallafall om man går igenom gamla födelsdagskort och hittar bortglömda pengar i dem. Idag har jag hittat 550 kronor och en biocheck (får se om den fortfarande är giltlig). Dessutom blev det mycket finare i rummet när jag har fått lite ordning. Dagens återstående uppgifter är att röja i en byrå, göra en övningsuppgift för skolan och handla lite mat. Det ska nog gå bra tror jag.

Av Sofia - 5 november 2008 23:23

Nu är jag hemma igen från middagen på Thörnströms kök. Vi åt åtta rätter sammanlagt och ändå är jag precis lagom mätt. Menyn bestod av fyra rätter och däremellan fick vi en massa smårätter. Jag har sällan ätit så god mat som där. Fryser lite lagom så nu blir det till sängen och två förhoppningsvis varma katter.

Av Sofia - 5 november 2008 13:09

Idag skiner solen ute och det är riktigt varmt. Tog en promenad idag i skogen istället för att cykla på motionscykeln. Lika bra att gå ut när det är fint väder, tids nog blir det regn. Har hunnit med det mesta jag förutsatte mig idag så nu är det hög tid för lunch.

Av Sofia - 5 november 2008 11:08

Idag börjar allvaret med att läsa. Jag ska försöka få lite ordning här hemma först och sedan ska jag läsa igenom kurskompendiet idag. Får se hur mycket jag hinner men tanken är att det ska bli en del. Men så brukar jag tänka i vanliga fall också. Ikväll blir det middag på Thörnströms kök, det var min examenspresent från föräldrarna.

Av Sofia - 4 november 2008 17:00

Fast det blev inte så mycket handlat ändå. En tur till Apoteket för inköp av avsminkningsmedel och Diklofenak samt till Lindex för inköp av strumpbyxor (vi ska på Thörnströms kök imorgon). Sedan blev det Ikea där jag köpte en bokhylla, som pappa och katterna bygger ihop nu, samt lite julsaker. Har städat mina garderober idag samt gjort lite annan nytta. Imorgon blir det till att plugga kvalitetsledning.

Av Sofia - 3 november 2008 19:40

Vi var på Strana i helgen vilket var underbart. Vädret var precis så bra som det kan vara i slutet på oktober och början på november. På fredagskvällen var vi på pubafton på Lokalen vilket var trevligt. Träffade en massa folk och lyssnade på musik ibland. På lördagen var vi på promenad och jag tog en massa fina kort. På kvällen hade vi Per, Caroline och Christopher på besök i Boa. I söndags var vi på Morlanda kykogård och satte ljus på morfars grav samt bjöd mormor på thairestaurang eftersom hon fyller 84 år idag. Maten var ganska god. Spelade sedan Wii med Jesper och idag har jag ont i armen, men det var roligt. Idag åkte vi hem, pappa på morgonen och jag och mamma senare.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards