Alla inlägg under november 2008

Av Sofia - 15 november 2008 21:21

Jag som hade bestämt att ägna kvällen åt att mysa framför tv:n men tyvärr blåser det så mycket att bilden försvinner hela tiden. Det får bli en film istället. Det står mellan Trolösa och Pulp Fiction, svårt val.

Av Sofia - 14 november 2008 23:28

Det blev en tur på stan och en fika med Natalie på eftermiddagen istället för att renskriva lite skolarbeten. Tur nog hann jag ändå plugga på förmiddagen. Nu sitter jag här framför datorn och äter på någon ny sorts Läkerol som pappa fick på flyget. Tyvärr ser den ut som diskmaskinstabletter, vita med blåa prickar i. Fast de smakar godare.

Av Sofia - 14 november 2008 12:24

Idag ska det bli en dag som går i skolarbetes tecken. Jag har redan skrivit en del och mer ska det bli senare i eftermiddag. Det känns skönt att ha satt lite fart med skolarbetet även om det tyvärr råkar vara fredag idag. Nu ska jag ta en paus och bädda rent i sängen och sedan dammsuga. Urroligt allting. Men när det är gjort ska jag göra en smothie för att fira. Det blir nog en med hallonsmak idag.

Av Sofia - 13 november 2008 22:20

Jesper på 13-års dagen

Av Sofia - 13 november 2008 15:34

En helt vanlig torsdag har det varit idag. Mamma och jag tog en långpromenad vid Amundövik, första gången jag använde stavar. Det gick ganska bra faktiskt. Sen har jag handlat, duschat och pluggat. Inget uppseendeväckande alls faktiskt. Saga hade iofs ner en blomkruka men det var ju inget roligt precis. Nåja, nu ska jag rycka upp mig och plugga lite mera.

Av Sofia - 12 november 2008 23:24

Om man bortser från vädret alltså. Det har varit under all kritik, regn och lite mera regn. Idag kom Caroline på besök och först var vi inne i stan där vi fikade och tittade lite i affärer men handlade inget. Sen var vi på Holmens Marknad där vi köpte några få saker var. Jag köpte en burk från Höganäs Keramik och två ljusstakar från Stelton. Nästa steg var en tur till Erikshjälpen där vi alla gjorde fynd. Jag köpte en ljusstake från Orrefors, en snapsflaska och två glas från Holmegaard (jag som inte ens dricker snaps) och två fat från Stelton. Vi har även varit på Peterson & Maja, mycket trevlig affär, där jag köpte en halsduk. Den är superfin och behövs när kylan snart kommer. Kvällen ägnade vi åt lite tjejprat innan Caroline åkte med bussen hem till Strana.

Av Sofia - 11 november 2008 18:29

Ännu en dag med regn men med mindre blåst. Jag tycker inte om regn, det förstör mina chanser till en torr promenad. Idag vaknade jag dessutom med huvudvärk men det gick över efter lite extra sömn. Idag har jag varit på stadsbiblioteket i Göteborg och lånat lite böcker om kvalitetsledning samt handlat kläder på KappAhl. De hade 50 % på reapriset så jag fick fyra par sockar och två huvtröjor för 298 kronor. Jag och mamma handlade lite kläder åt pappa också. Imorgon kommer Caroline på besök, det ska bli väldigt roligt. Vi ska gå i second-hand affärer och lite annat roligt.

Av Sofia - 10 november 2008 11:47

i denna dag. Mycket till och med, kuling med storm i byarna. Det blir till att hålla sig inne även om det inte regnar. Kan vara dumt att få ett träd i skallen om man går ut. Tyvärr ska det bli samma väder hela veckan enligt SMHI så det är väl bara att vänja sig. Nu ska jag plugga lite tänkte jag innan jag sätter igång och cyklar.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards