Alla inlägg under november 2008

Av Sofia - 23 november 2008 23:01

Idag har det varit riktigt kallt ute, flera minusgrader. Tur att man har letat fram vinterjackan och köpt en halsduk. Idag hade vi inget vatten hemma vilket var jobbigt eftersom jag ville ta en dusch. Annars har jag pluggat idag samt varit på stan en sväng med en kompis. Veckans planer är mer skolarbete, köpa en ny skrivbordsstol samt jobba två dagar.

Av Sofia - 21 november 2008 19:43

Vinter och kallt är det här, det känns iallafall så. Lite snö ligger på hustaken i Skalldalen och det är ganska fint. Men hu vad det var kallt ute idag. Följde med mamma till Torget där vi köpte några småsaker. Det blev en julklapp till pappa och två par strumpyxor till mig. Handlade sedan mat och nu står kycklingen i ugnen.

Av Sofia - 20 november 2008 23:35

Var en mycket bra film enligt mig. Den följde boken ganska så bra och var snyggt filmad. Det blir nog till att köpa den när den kommer på dvd. Filmen var dock inte lika läskig som jag hade föreställt mig utan klart mer sevärd.

Av Sofia - 20 november 2008 17:50

Det går framåt idag med skrivandet vilket känns väldigt skönt. Jag har skrivit en hel del samt gjort strukturen för rapporten vilket känns skönt. Det är alltid bra att veta vilka delar av texten som skall stå var. Nu ska vi snart äta middag, det blir mammas köttbullar med makaroner för min del. Gott ska det bli.

Av Sofia - 20 november 2008 10:52

Ännu en dag som kommer och jag har inga större planer för den. Lite skönt att inte ha så mycket inbokat även om jag nog tyvärr måste ägna dagen åt skolarbete. Men ikväll blir det bio med mamma, viska se Låt den rätte komma in. Spännande, hoppas den är lika bra som boken.

Av Sofia - 19 november 2008 13:35

Ännu en dag som bara rinner iväg. Jag har iallafall fått skrivit en massa jobbansökningar och skickat iväg dem, förhoppningvis är det någon som nappar. Återstår det att skriva på skolarbetet idag vilket just nu inte alls känns lockande. Men efter en kort paus kanske det känns lättare igen. Ska försöka komma på middagsmat också, svårt som det är.

Av Sofia - 18 november 2008 22:48

Ännu en dag har gått och jag har inte skrivit något inlägg. Jag börjar bli ganska så dålig på det. Idag var jag och mamma på Ikea, jag lämnade tillbaka några plancher och köpte ett extra hyllplan. Det är sällan jag handlar för 19 kronor på Ikea. Sen var vi i lite andra affärer och handlade, mest mat och sådant. Det var ungefär det roligaste som har hänt idag och nu sitter jag framför datorn och letar efter en bra massör.

Av Sofia - 16 november 2008 11:57

Idag bär det av till Strana igen. Det ska bli skönt att komma bort lite även om jag bara ska vara där en eller två nätter. Fast det blir inte enbart en semester utan imorgon ska jag tärffa min morbror och titta på när han arbetar. Jag skriver en skoluppgift om kvalitet och ska använda honom som försökskanin. Förhoppningsvis går det bra. Ute blåser det fortfarande och inne är det kallt. Jag ska fortsätta packa ner lite mat och annat som kan vara bra att ha med sig.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards