Alla inlägg den 13 maj 2012

Av Sofia - 13 maj 2012 18:45

Vi har haft en skön helg här hemma. I fredags gick jag från jobbet vid fyratiden och sedan tog jag med Andreas på stan där de hade en internationell matmarknad med mycket spännande. Det fanns mat från en massa olika länder och vi handlade en hel del. Och mycket lät vi bli. Kakorna såg alldeles för söta ut för vår smak även om de säkert var goda. Vi köpte fyra tvålar i det provencalska ståndet, en burk lemon curd hos engelsmännen (jösses vilket utbud de hade av curder, chutneys och marmelader) samt lite ostar hos fransmännen. Dessutom fanns det en australienska bbq-tält där man kunde köpa hamburgare med kamel, krokodil eller känguru. Jag tog en känguruburgare och Andreas krokodil. Kängurun var godast tyckte jag. Sen avslutade vi med en varsin crepes, tog bussen för att hämta ut Andreas försende födelsedagspresent och överraskades av ett iskallt regn på vägen hem.


I lördags städade vi, tittade på film och åt ost och kex till kvällsmat. Lugnt och skönt med andra ord. Idag har vi varit i Ingelsta och tittat ut en ny cykel åt mig, köpt en kamera åt Andreas och en svart kalla att ha i sovrummet. Så oerhört läcker. Dessutom har jag hunnit ropa in två snygga ljusstakar åt mig på auktion och en ljuskrona åt mamma. Man hinner med mycket om man vill.


     



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards