Alla inlägg den 22 maj 2011

Av Sofia - 22 maj 2011 17:21

Idag sov vi riktigt länge, alldeles för länge egentligen, vi vaknade kvart i tolv. Men jag tror att jag behöver sova efter en ganska ansträngande vecka på jobbet. Så jag förtjänar det helt enkelt. Andreas också såklart. Vi tog en promenad och lämnade tillbaka säckkärran vi fick låna av Annika och hämtade nätet till balkongen. Andreas föräldrar kommer hit nästa söndag och då hämtar vi soffbordet med bil istället. Och så ska de hjälpa oss att näta in balkongen så att katterna kan gå ute på den. Solen sken så vi tog varsin handduk, en bra bok och la oss i solen utanför lägenheten. Katterna tyckte det var väldigt konstigt att vi var på "fel" sida av glaset. När molnen kom och det blev lite kallare tog vi en sväng till Ica, handlade till dagens middag och så har jag bakat bröd. Fick en brödmix när jag handlade på Cervera i vintras och den bakar jag ut just nu. Luktar gott och brödet är ekologiskt dessutom. Ikväll ska jag för första gången göra risotto till middag, hoppas att det går bra för jag tycker verkligen att det är enormt gott. Och till det tänkte vi göra örtkryddad och baconinlindad fläskfilé. Synd bara att det blåser för mycket för att vi vill grilla. Det är torrt ute och sätta eld på halva Vilbergen känns inte som en bra idé. Nä, nu ska jag gå ett varv med dammsugaren.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards