Alla inlägg den 11 december 2011

Av Sofia - 11 december 2011 20:36

Låt oss presentera den ståtliga och inte helt lättfotade kampfiskhanen Dexter.


   

Av Sofia - 11 december 2011 11:49

Nu har det redan hunnit bli tredje advent och vi är inte ens framme vid Lucia än, det känns lite konstigt. Idag har vi en lång lista på saker som måste/behöver göras här hemma. Än så länge är det bara småsakerna som är ordnade men nu efter en ordentlig frukost tänker jag sätta fart med mitt fixande och donande. Det känns så skönt när det är avklarat. Vanligtvis avsätter vi lördagarna till att få det fint här hemma men igår var vi på Ingelsta och handlade lite. Vi skulle leta efter ett par nya jeans till Andreas på Lager 157 men han hittade inga. Jag däremot hittade två fiskartröjor som jag köpte. Tog en sväng till Grizzly dessutom där de hade utförsäljning på sitt gamla sortiment så vi köpte en massa saker till katterna och till akvariet för 9.90 styck. Och så blev det en ny kampfiskhane, som bor i numera insomnade Taggens akvarium. De hade väldigt många fina hanar där, så det var svårt att välja. Lagade revben på kvällen, och de blev så möra att köttet ramlade av benen. Idag ska jag baka saffransmuffins till tredje adventsfikat och därefter göra lefsor. Gott gott.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards