Direktlänk till inlägg 20 mars 2011

En vecka har gått

Av Sofia - 20 mars 2011 19:02

Jösses, det är en vecka sedan jag skrev senast. Jag som tyckte att det var ganska nyss jag uppdaterade. Men det var det alltså inte. Måndag till onsdag var en vanlig jobbvecka och på kvällarna har Andreas varit hemma eftersom han jobbade dagtid. Så vi har pratat och planerat inför flytten och tittat runt i lite affärer och pratat lite till. Nu känns det som om flytten är på väg att närma sig. I torsdags morse åkte jag till Stockholm för att vara med på två arbetsdagar för en liten del av arbetsgruppen. Jag fick stiga upp tidigt men tack vare att det var ganska ljust ute när jag väntade på spårvagenen så kändes det inte lika motigt. Sov mellan Kolmården och Södertälje. Vi skulle vara på Acando första dagen och trots att det bara var hundra meter från Centralstationen i Stockholm tog det mig ett tag att hitta dit. Fast jag valde ju fel utgång också. Nåja, dagen var trevlig om än rätt krävande men det kändes som om jag lärde mig rätt mycket. Och så fick jag träffa den nya projetledaren, hon verkar urduktig. Bo på hotell fick jag också göra. På fredagen var vi på vårt Globenkontor och så fortsatte vi där vi hade varit dagen innan. Fick vänta ett tag på tåget hem tillsammans med alla andra människor på Stockholms central. Åt lite mat och köpte en bok så jag lyckades fördriva tiden. Tåget hem var försenat på grund av för få spår så jag kom hem vid halv niotiden. Andreas hade lagat middag och sedan stupade jag i säng.


Igår pysslade vi här hemma, tog hand om fredagens berg av disk och packade fyra banankartonger. Nu är det fullt i källaren och på vinden så vi kan inte packa mer just nu. Idag har vi varit på långpromenad tillsammans med Annika, vi gick runt strömmen och fram och tillbaka. På hemvägen åt vi lucnh på Fräcka Fröken och nu har vi bakat muffins, vattnat blommorna och dammsugaren har gått sönder.


Imorgon ska vi till banken och betala det sista på lägenheten och sedan får vi nycklerna och den är vår. Så på eftermiddagen kommer mamma och hon ska hjälpa oss att flytta och köra saker fram och tillbaka. Tur att vi har två lägenheter just nu så att hon kan bo i den ena. På fredag kommer pappa och ska hjälpa till han också. Så det kommer att bli mycket att göra framöver och jag kommer väl skriva än mer sällan än nu.

 
 
Lisa

Lisa

6 april 2011 23:00

TACK för tipset Sofia, ska kollas upp!!

Bloggar du inte längre? Eller fullt upp med flytt? Hur går allt? =)

http://lillaisbiten.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 11 maj 2014 16:35

I onsdags fyllde min älskade Andreas år, hela 28 år gammal blev han. Andreas föräldrar kom och hämtade mig på stationen och sedan åkte vi hem till vår lägenhet och åt hämtmat från Indra. Det är så gott med indisk mat. Egentligen hade jag planerat att...

Av Sofia - 2 maj 2014 17:12

Igår ringde Anna och frågade om jag ville följa med på hantverksmässa till Sturefors, Linköping. Och eftersom jag både hade hunnit duscha, klä på mig och inte hade något inplanerat för dagen följde med. Hon hade med sig sina två barn. Vi åkte till St...

Av Sofia - 16 april 2014 10:14

Nu har jag ju inte skrivit på ett tag. Men det händer så mycket på dagarna att jag inte hinner med. Nu är jag i Norrköping för imorgon bär det av till Göteborg. Tidigt ska jag och katterna ta tåget. Idag ska jag jobba hemifrån, jag har en del inläsni...

Av Sofia - 1 april 2014 21:23

Just nu är jag för trött och seg för att skriva ett längre inlägg så ni får hålla till godo med bilder från helgens Earth Hour på Stora torget i Enköping.                          ...

Av Sofia - 26 mars 2014 20:45

Jag har nästan hela mitt liv, eller i alla fall i många tyckt mycket om glas. Och då menar jag inte vanliga drickglas utan vackra glasprodukter från de svenska glasbruken i första hand. De få som nu är kvar. När jag var 11 år var jag i Växjö på Orref...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards