Alla inlägg den 3 mars 2011

Av Sofia - 3 mars 2011 19:15

Sådär ja, nu ska jag skriva mitt sista inlägg i min 30-dagars utmaning som har tagit mig mer än 30 dagar att skriva. Sen måste jag komma på något annat att skriva om. 10 dödssynder, vad menas med det? Ska jag skriva om 10 saker jag inte tycker att man gör. Det får det väl bli, kommer att likna listan på saker som jag irriterar mig på.

  • Mörda, det är något som helt enkelt inte få göra enligt mig.
  • Allt onödigt våld är för mig en dödssynd. Som våld i samband med sport, att oprovocerat slå någon.
  • Att plåga djur, man skall vara snäll mot djuren. De kan inte tala för sin rätt.
  • Att blanda rött och rosa, hemska färger tillsammans och ska inte mixas ihop.
  • Att gå på bussen innan de ombord ha hunnit gå av så att man får knö sig av. Men det underlättar om som ska gå av bussen inte väntar tills folk har börjat gå på.
  • Folk som skäller på andra som bara gör sitt jobb, oavsett vilket yrke det är inom.
  • Alla som bara gnäller på sjukvården i Sverige, den är inte helt bra på alla ställen men vi har iallafall fri vård. Försök se det positiva.
  • Vilket ledder mig in till nästa punkt, vanvård av sjuka och gamla. Man ska ta hand om personer som är beroende eller behöver hjälp av andra.
  • Folk som inte ska stava ordentligt, lär er svenska och skriv hela meningar. Säger gamla tanten Sofia som tycker att vi inte helt ska tappa bort vårt svenska språk. Jag skriver inte heller perfekt men jag kan skriva hela meningar, stava någorlunda korrekt och skriva med stor bokstav och punkt.
  • Förstöra för andra, det är bara så oerhört onödigt.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards