Alla inlägg den 5 december 2010

Av Sofia - 5 december 2010 17:42

Nu sitter jag och tänker skriva en rad eller två, får passa på medans ugnen blir varm. I fredags var det julfest med jobbet, vi var i Linköping på Frimurarnas loge. Väldigt fint ställe även om maten var sådär tyckte jag. Men det var trevligt ändå, vi började med en promenad och så drack vi glögg ute i kylan och tittade på fyrverkerier. Inne åt vi mat och svarade på frågor i en frågesport. Mitt lag vann, vi hade alla rätt och lyckades nästan gissa vad jordprovet vägde. Vi gissade tre gram fel. Kan bero på att vi hade en mark-och vatten tjej och en kille som är geotekniker med i laget. Sen var jag kvar till tolv och pratade med folk, trevligt att lära känna andra sidor av dem. Andreas kom och hämtade mig och då var jag sjukt trött. Igår kände jag mig rätt bakis trots att jag bara hade druckit en cider så vi åkte hem på förmiddagen, handlade i Hageby och lagade gröt till lunch. Sen gjorde jag en saffranssockerkaka och kokade revben till middag. De blev så möra att benen lossnade av sig själva. Idag har vi gjort fint här hemma, sovit och slöat på förmiddagen, gjort en pepparkaksdeg som vi nu ska baka ut, lämnat tillbaka den icke-fungerade kattvattenfontänen (efter att ha provat 5 stycken Cat-it och alla har haft samma fel slutar jag med det märket) och lagat lunch. Och nu blir det som sagt utbak av pepparkakor, glögg och krama på älskligen. Samt packa en massa mat och varma kläder då jag ska åka tåg imorgon. Karlskrona blir det över dagen, jag ska på intervju.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards