Alla inlägg under augusti 2009

Av Sofia - 21 augusti 2009 22:37

hemma i Göteborg. Känns konstigt eftersom jag har varit här sedan början på juni. Håller på att packa ner det sista som jag inte får glömma. Roade med mig att fylla bilen förut och jag måste säga att jag är imponerad över att allt gick in. Det finns tillochmed plats över. Jag är en mästare på att stuva. Ska försöka frakta en tavla imorgon också men det skall nog gå bra. Vi skall stanna till i Gustav Adolf på hemvägen för att gratulera Veronica på hennes 25-årsdag, hon fyller på tisdag. Dessutom är hon gräsänkling i veckan och kan behöva lite sällskap.

Av Sofia - 21 augusti 2009 16:13

Fy vad det är långtråkigt att packa, det tar liksom aldrig slut. Tycker att jag stoppar ner allt och ändå är det lika mycket kvar. Ska bli spännande att se hur allt får plats i bilen och hur det skall få plats i min lägenhet sen. Får skicka hem en del kläder som jag inte använder längre alt. skänka bort dem. Skall ta hand om mina angripna orkidéer, de ska få bo i soptunnan istället. Packa, var det ja.

Av Sofia - 20 augusti 2009 22:34

Vilka underbara katter jag har. Igår tog jag detta kort när de låg tillsammans och sov. Marie har helt enkelt tröttnat på allt pipande som kommer från Saga och bestämmer sig för att hålla tassen för munnen på henne.

Av Sofia - 20 augusti 2009 21:05

antagligen iallafall, gjordes idag i Skärhamn. Och nej, det är inte alls varmt i vattnet. Men det var skönt efteråt. Fanns många fina tavlor att titta på och min favoritbok av Elsa Beskow var med, Flickan med solägget. Borde packa lite snart för på lördag bär det av hem till Norrköping igen, ska bli spännande att se om allt går in i bilen.

Av Sofia - 20 augusti 2009 11:08

Hu vad lång tid det tar att försöka få iordning allt inför skolstarten nästa vecka. Verkar som det är mycket som krånglar men förhoppningsvis har jag fått lite kontroll över saker och ting nu. Idag ska jag och mamma åka till Nordiska Akvarellmuséet i Skärhamn och titta på bilder av Elsa Beskow. Men först ska jag packa ihop lite saker som jag skall ha med mig och fixa iordning det sista.

Av Sofia - 19 augusti 2009 20:53

Fy vad jag har varit dålig på att blogga i sommar men det har verkligen inte känts lockande. Får se om jag vill fortsätta med detta eller lägga ner det helt. Idag har iaf jag och mamma varit runt på stan och inhandlat lite saker, det blev en bh och ett par flip-flops. Båda sakerna till halva priset. Köpte även ett par shorts, inte jättefina men de får duga i december. Nu skall jag baka en tigerkaka och sedan lägga upp mina jeans. Må så grankott

Av Sofia - 8 augusti 2009 09:24

och jag är redan vaken. Kan bero på att jag snart ska masa mig ner till Hemköp och jobba. Ibland känns det som om jag inte gör annat. Skönt att det är näst sista jobbarveckan eftersom det börjar slita på axlar och nacke. Andreas skall sitta hemma idag och studera tror jag. Kanske även passa på att få lite sol i det fina vädret. Ikväll blir det musikalmaskerad, hoppas att det blir lika trevligt som det låter.

Av Sofia - 6 augusti 2009 00:01

på jobbet idag. Tur att jag har en underbar älskling som väntar på mig när jag kommer hem.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards