Alla inlägg under december 2008

Av Sofia - 13 december 2008 00:18

När jag hämtade föräldrarna inne i stan blev jag stoppad på hemvägen av polisen. Jag fick visa körkort och blåsa, men det var inga problem med mig så jag fick åka vidare. Spännande, det har aldrig hänt mig förut. Nu blir det sängen och sömnen tänkte jag.

Av Sofia - 12 december 2008 20:10

Det går framåt med min dator. Nu har jag både rätt internet och rätt msn installerat så nu börjar den känns som min igen. Imorgon ska pappa fixa mina drivrutiner så blir det hela ännu bättre. Dags att göra ischoklad nu tänkte jag.

Av Sofia - 12 december 2008 18:35

Här hemma är det full rulle. Jag är ensam ikväll för föräldarna är och tittar på Nanne. Då kan jag passa på att stöka runt en massa om jag vill. Koka knäck och göra ischoklad står på schemat. Liksom ta hand om tvätten och värma en pizza i ugnen. Men först funderar jag på att se klart Roomservice så är det gjort. Det har varit skönt att ha en dag hemma idag. Jag har julpyntat lite (bara mitt Georg Jensen pynt) och så står det en laddning chokladtryffel i kylen som ska stelna. Mycket att göra i helgen så jag får nog sätta lite fart istället för att sitta framför datorn.

Av Sofia - 11 december 2008 13:25

Nu sitter jag här vid min tomma dator och tycker lite synd om mig själv faktiskt. Den är helt tömd på saker men nu försöker jag återuppbygga den till sitt forna jag. Jag har en back-up på hårddisken men den är i Norrköping. Skönt är att jag inte behöver köpa en ny dator iallafall, den här håller säkert lite till. Igår var det Liseberg. Kallt som vanligt och lika fint som alltid. Taubes värld var jättepåkostad men man ska nog ha längre tid på sig därinne för att hinna se allt. Vi träffade Anders och en person som känner mammas kusin Kin i Järvsö. Köpte brända mandlar och åt samt lite korv och ost till julbordet. Och så blev det så klart en tur upp i tornet där jag fastnade i affären som säljer Georg Jensen och Klässbols. Tyvärr hade jag bara råd att köpa en julmobil så det fick bli den från 2004, verkar vara lite svår att få tag på. Lunch ska jag också äta innan jag ska jobba ikväll. Parisare blir det.

Av Sofia - 10 december 2008 12:18

Det går lite framåt med skolarbetet även om det är jobbigt att inte kunna använda sig egna dator. Jag har lånat pappas gamla bärbara så den sitter jag och skriver på. Men vissa delar av arbetet får jag använda den här datorn till, så det blir en del runthoppande. Dock är det nu dags för paus med lite cykling innan jag fortsätter med skrivandet. Ikväll blir det Liseberg för mig och mamma. Hoppas bara att vädret är bra.

Av Sofia - 9 december 2008 14:15

Det finns dagar som börjar bra och så finns det dagar som börjar dåligt och så finns det idag. Min dator har sagt upp sig, väldigt lämpligt när pappa är i Stockholm och jag har skolarbete som skall göras. Men nä, den vägrar starta. Suck, inte alls en bra dag. Försöker rädda ner lite dokument som jag har på mailen och jag har en kopia av en del dokument men den finns i Norrköping. Hoppas att datorn går att reparera.

Av Sofia - 8 december 2008 23:27

Vi har fel på vår video hemma så det blev inget Design Simon och Tomas inspelat. Det är tur att det går i repris. Istället såg vi Brintey: For the record. Inte särskilt bra faktiskt men så har hon ju aldrig varit någon favorit hos mig hellre. Jag tycker att programmet skulle handlat mer om henne och mindre reklam för nya skivan. Nu hägrar sängen och sömnen i vanlig ordning.

Av Sofia - 8 december 2008 14:14

Till mig och mamma som tog en promenad trots att det regnar ute. Kalla och våta blev vi men det kändes skönt efteråt. Nu sitter jag här och försöker författa en rutin för utbildning och det går sådär. Ska nog laga mat innan jobbet istället.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards