Alla inlägg den 27 november 2012

Av Sofia - 27 november 2012 21:05

I helgen julpysslade vi i kubik, eller snarare julbakade och gjorde julgodis. Vi hann med att göra pepparkakor och lussekatter samt en sats ischoklad och en sats knäck. Dessutom lagade vi middag på lördagskvällen och jag lade upp ett par jeans. Sällan jag är så effektiv på helgen. Förra året gav jag upp det där med att göra figurer av pepparkakorna och kavlar numera enbart ut dem på plåten, rutar i degen och gräddar. Jättesmidgt. Andreas gjorde snygga lussekatter. Provade mammas recept och det är jättebra, de blir saftiga och fina. Ischokladen gjorde vi på hälften 70% och hälften 85% choklad, gott och inte alls så söt. Hämtade ut mina stövlar i lördags och de passade. För första gången kan jag ha ett par stövlar. Jag har nämligen vader som en kulstötare och jättesvårt att hitta stövlar. Men de här passade, hurra. I övrigt har jag inte gjort så mycket roligt i veckan. Har idag trampat hem i ösregn, fy attans så kallt, och tvättat en massa kläder. Handlade ett vackert halsband idag i affären Pinglan. Jättesnygga smycken till väldigt bra priser. Finns oftast bara ett av varje dessutom. Hör samman med Syssloporten här i stan, ett ställe där personer med psykiska funktionshinder får något att göra på dagarna. (Hoppas att jag inte skrev fel nu, har lite svårt att hålla reda på alla sådana funktioner).

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards