Direktlänk till inlägg 14 juni 2012

Segling med S/Y Ellen

Av Sofia - 14 juni 2012 20:08

Nu var det ju ett tag sedan jag skrev här igen. I tisdags var jag på kick-out med våra implementerare och projektgruppen för VS och vi fick segla skuta. Något som jag har drömt om sedan jag var liten. Och det var precis så underbart roligt som man kan tänka sig. Vädret var perekt, mycket sol och alldeles för lite vind för att man ska kunna segla. Men vad gjorde det, vi hade det väldigt trevligt ändå. Eftersom vi alla är konsulter, eller iallfall arbetar på ett konsultbolag var det skönt att bryta av den stressiga vardagen lite med att segla, för då är man verkligen här och nu. Fast vi arbetade lite också, både med att segla och utvärdera vårt arbete hitintills. Vi var 12 personer plus en kapten och en båtsman. Vi fick sköta allt ombord med hjälp av kapten, det är tungt att hissa segel kan jag tala om. För att inte tala om att styra en 100 tons skuta som seglar i 1 knop. Roligt att få se lite av Stockholms skärgård också även om det var alldeles för mycket träd på öarna för min smak. Tyvärr glömde jag min kamera men pappa hade med sig sin så den lånade jag och knäppte mängder med kort. Tänker lägga upp några här så får ni se hur underbart ni har det. Och om ni funderar på någon trevlig teambildande aktivitet kan jag rekomendera att segla med Ellen. http://www.syellen.org/Skolsegelfartyget_Ellen/Skolsegelfartyget_Ellen.html


                                                                  


Uppefrån och ner se vi:

  1. Kaffe på däck innan avseglingen
  2. Ellen i hemmahamnen på Beckholmen
  3. Vi lär oss att sätta segel
  4. Många block och mycket tamp ombord
  5. Vi lyckades sätta segel
  6. Skonertmasten nerifrån
  7. Vi styr
  8. Mera block
  9. Rorsman Sofia
  10. Så här sätter man fast en båtshake snyggt
  11. Stor färja
  12. Lunchpaus
  13. Block igen
  14. En liten gubbe ombord
  15. Ännu mera block
  16. Å mera block
  17. Åssa några block till
  18. Skeppet Vega och ett kryssningsfartyg
  19. Pappa är rorsman
  20. Solnedgång
  21. Vi seglar när solen är på väg ner
  22. Stockholms skärgård
  23. Hajnätet
  24. Natthamnen
  25. Jagaren (ett segel)
  26. Hoppilandkallen Calle klättrar även i master
  27. Högst uppe i masttoppen
  28. Solnedgång
  29. Och mer solnedgång
  30. Och så lite mer solnedgång
  31. I masttoppen, jag fick svindel av att titta upp
  32. Och så på väg ner, Peter säkrade
  33. I Stockholms skärgård behöver man inga kilar, man förtöjer i närmaste en


 
 
Ingen bild

mamma

14 juni 2012 23:11

Jättebra bilder,håller med om att datumet förstör motiven

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 11 maj 2014 16:35

I onsdags fyllde min älskade Andreas år, hela 28 år gammal blev han. Andreas föräldrar kom och hämtade mig på stationen och sedan åkte vi hem till vår lägenhet och åt hämtmat från Indra. Det är så gott med indisk mat. Egentligen hade jag planerat att...

Av Sofia - 2 maj 2014 17:12

Igår ringde Anna och frågade om jag ville följa med på hantverksmässa till Sturefors, Linköping. Och eftersom jag både hade hunnit duscha, klä på mig och inte hade något inplanerat för dagen följde med. Hon hade med sig sina två barn. Vi åkte till St...

Av Sofia - 16 april 2014 10:14

Nu har jag ju inte skrivit på ett tag. Men det händer så mycket på dagarna att jag inte hinner med. Nu är jag i Norrköping för imorgon bär det av till Göteborg. Tidigt ska jag och katterna ta tåget. Idag ska jag jobba hemifrån, jag har en del inläsni...

Av Sofia - 1 april 2014 21:23

Just nu är jag för trött och seg för att skriva ett längre inlägg så ni får hålla till godo med bilder från helgens Earth Hour på Stora torget i Enköping.                          ...

Av Sofia - 26 mars 2014 20:45

Jag har nästan hela mitt liv, eller i alla fall i många tyckt mycket om glas. Och då menar jag inte vanliga drickglas utan vackra glasprodukter från de svenska glasbruken i första hand. De få som nu är kvar. När jag var 11 år var jag i Växjö på Orref...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards