Alla inlägg den 2 maj 2014

Av Sofia - 2 maj 2014 17:12

Igår ringde Anna och frågade om jag ville följa med på hantverksmässa till Sturefors, Linköping. Och eftersom jag både hade hunnit duscha, klä på mig och inte hade något inplanerat för dagen följde med. Hon hade med sig sina två barn. Vi åkte till Stafsäters gårdsglass där det fanns lite olika marknadsstånd. Och glass såklart. Det var riktigt kallt ute, särskilt för att vara första maj. Det hade tillochmed snöat lite innan vi kom dit. Men det var väldigt trevligt igår. Jag köpte med mig lite närproducerade saker hem. Bland annat stenugnsbakat bröd, ett vackert keramikkrus med äpplemust, en kokbok med recept från Nya Slottet Bjärka-Säby, lokalproducerad glass, hemmagjord ostkaka samt en fin krans att hänga på ytterdörren. Och så åt jag hamburgare gjorda på ekologisk, närproducerad köttfärs. Jösses, vilken smakskillnad det var. Tyvärr kom inte kameran med eftersom det blev så sponant. Så några kort kan jag inte bjuda på. Kort sagt var det en trevlig dag och när jag kom lagade jag och Andreas caesarsallad.  Nu väntar jag på att han ska komma hem så att vi kan gå och handla till dagens middag. Det blir Villa Trettons första maj pasta idag. 


Här är länken till Stafsäter där vi var igår. 

http://www.stafsater.se/Svenska/Startsida.html

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards