Direktlänk till inlägg 24 april 2010

Hemmahelg

Av Sofia - 24 april 2010 21:46

Tanken var att vi ikväll skulle vara på inflyttningsfest hos Kalle och Kajsa i Nyköping med Andreas har omtenta nästa vecka så vi är hemma och pluggar istället. Jag har idag flyttat över alla mina favoriter från denna förra datorn till den här, det tog väldigt lång tid. Och så passade vi på att besöka nya Hageby Centrum. Det var väldigt fint även om det skall till fler affärer. Mycket folk var det dock. Vi köpte lite mat, en orkidée och en bukett rosor. Och lite kattgodis till Saga och Marie som Marie inte alls tålde utan spydde upp på en gång. Utanför Arken där vi köpte godiset stod det en tjej med en orm och den såg jag tyvärr inte förräns jag var alltför nära. Jag skrek till och gick iväg, ormskräck som jag har. Även om den inte är giftig tycker jag inte att de skall ha ormar så där öppet, särskilt inte med tanke på hur många människor det finns som är livrädda för ormar. Men jag överlevde. Vi provade nya Marabou polka och Daim Summer dream med päron och mynta. Den senare smakade ungefär som päron i ugnen med after eight. Godare än vad jag trodde den skulle vara. Ikväll har vi lagat mat, asiatisk kyckling i ugnen med risnudlar. Gott gott. Och nu skall vi äta lite mysgodis och se de två sista avsnitten av Hex.


  

 
 
Ingen bild

Milla

25 april 2010 11:17

Vadå "vi" pluggar :P Du kunde kommit själv! Det gjorde jag :) Jing har också tenta nästa vecka.

 
Ingen bild

mamma

25 april 2010 11:28

Stackare, bli överrumplad av en orm sådär,inget vidare.

 
Lisa

Lisa

26 april 2010 15:15

tänkte precis som Camilla skriva att du kunde kommit själv hihi ;) jag hade sååå gärna velat komma, men är ju en bit!!

http://lillaisbiten.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 11 maj 2014 16:35

I onsdags fyllde min älskade Andreas år, hela 28 år gammal blev han. Andreas föräldrar kom och hämtade mig på stationen och sedan åkte vi hem till vår lägenhet och åt hämtmat från Indra. Det är så gott med indisk mat. Egentligen hade jag planerat att...

Av Sofia - 2 maj 2014 17:12

Igår ringde Anna och frågade om jag ville följa med på hantverksmässa till Sturefors, Linköping. Och eftersom jag både hade hunnit duscha, klä på mig och inte hade något inplanerat för dagen följde med. Hon hade med sig sina två barn. Vi åkte till St...

Av Sofia - 16 april 2014 10:14

Nu har jag ju inte skrivit på ett tag. Men det händer så mycket på dagarna att jag inte hinner med. Nu är jag i Norrköping för imorgon bär det av till Göteborg. Tidigt ska jag och katterna ta tåget. Idag ska jag jobba hemifrån, jag har en del inläsni...

Av Sofia - 1 april 2014 21:23

Just nu är jag för trött och seg för att skriva ett längre inlägg så ni får hålla till godo med bilder från helgens Earth Hour på Stora torget i Enköping.                          ...

Av Sofia - 26 mars 2014 20:45

Jag har nästan hela mitt liv, eller i alla fall i många tyckt mycket om glas. Och då menar jag inte vanliga drickglas utan vackra glasprodukter från de svenska glasbruken i första hand. De få som nu är kvar. När jag var 11 år var jag i Växjö på Orref...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards